Gubernator Gubernator
120
BLOG

Jej portret

Gubernator Gubernator Kultura Obserwuj notkę 0

jej portret

Naprawdę jaka jesteś nie wie nikt 
Bo tego nie wiesz nawet sama Ty 
W tańczących wokół szarych lustrach dni 
Rozbłyska Twój złoty śmiech 
Przerwany w pół czuły gest 
W pamięci składam wciąż 
Pasjans z samych serc 

Naprawdę jaka jesteś nie wie nikt 
To prawda nie potrzebna wcale mi 
Gdy nie po drodze będzie razem iść 
Uniosę Twój zapach snu 
Rysunek ust, barwę słów 
Niedokończony, jasny portret Twój 

Uniosę go ocalę wszędzie 
Czy będziesz przy mnie, czy nie będziesz 
Talizman mój, zamyśleń nagłych Twych i rzęs 
Obdarowany Tobą miła 
Gdy powiesz do mnie kiedyś: wybacz 
Przez życie pójdę oglądając się wstecz 

Uniosę go ocalę wszędzie.. 

Naprawdę jaka jesteś nie wie nikt 
To prawda nie potrzebna wcale mi 
Gdy nie po drodze będzie razem iść 
Uniosę Twój zapach snu 
Rysunek ust, barwę słów 
Niedokończony, jasny portret Twój

Jonasz Kofta 1972

Dziś prezentacja nietypowa, zamiast własnych obserwacji skojarzyłem dwa wydarzenia artystyczne odległe od siebie o 46 lat. Dokładnie tyle ile żył autor starszego z nich Jonasz Kofta. Wydarzenie drugie, współczesne, dokumentuje obraz namalowany na podstawie fot.Marka Szymańskiego i przedstawia mural portugalskiego street-artysty Vhils-a powstały w Łodzi w 2014 r. na murze starej kamienicy. Odnoszę wrażenie że coś łączy te dwa dzieła chociaż autorzy prawdopodobnie nie mieli o tym pojęcia.

Gubernator
O mnie Gubernator

"-Jak się panu podobało nasze miasto? - wtrąciła słówko Maniłowa. -czy mile spędził pan czas? - Bardzo ładne miasto, śliczne miasto - odpowiedział Cziczikow - i czas spędziłem mile. Mikołaj Gogol Martwe Dusze tł. Władysław Broniewski

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura